School of the Moon 2014-2015

Speel hier de rpg
Plaats reactie
Ella Amaris
Admid Leerjaar 2
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-04-2009 16:06

School of the Moon 2014-2015

Bericht door Ella Amaris » 02-12-2014 00:44

-Ochtend-

Vrolijk spring ik uit de trein met een tas over mijn schouder, een enorme spin van wel een meter of twee breed volgt me, met mijn koffer op zijn rug gebonden. "Lukt het, Mogura?" vraag ik aan de spin, die vele andere leerlingen lijkt af te schrikken. De spin knikt en volgt me terwijl hij grote passen zet met zijn lange, elegante poten. Wel ik vind ze elegant, maar ik weet zeker dat er meer mensen zijn die dat maar al te graag tegenspreken. Vooral als ik zie hoeveel er angstig opzij springen. Eheheh, watjes. Met een glimlach kijk ik naar de poort van de school. Eindelijk.. er was zoveel gebeurd sinds vorig jaar, sinds ik erachter kwam dat ik een heks was. Sinds alles zo veranderd was… Ik kreeg mijn huisdier (die wat groter uit leek te vallen dan verwacht) ik kreeg info over deze wereld, mijn basisboeken voor enkele basisspreuken. Omdat ik niet met magie was opgegroeid zoals de meeste onder ons hadden ze me aangeraden bijlessen te nemen. Al heb ik geen idee aan wie het te vragen. Ik kijk rond. Zoveel mensjes...

Leah Breäd
Admid Leerjaar 1
Berichten: 3735
Lid geworden op: 31-05-2009 21:38

Bericht door Leah Breäd » 02-12-2014 00:55

-ochtend-

Het geklap van vleugels van de draak waren voor haar normaal. Het was rustgevend en ze vond het heerlijk hoe Germaine door de lucht gleed en haar naar school wilde brengen.
Aan de poten van Germaine hingen de koffers die ze dit jaar zou nodig hebben. Het was voor het eerst dat Leah uit huis ging. Ze had altijd thuis les gehad, alleen haar moeder, zij en Germaine. Stiekem was ze wel nieuwsgierig over wat er zou gaan gebeuren op school.
Germaine begon af te dalen en het geklap van haar vleugels leken mensen doen opkijken. Germaine hield van die aandacht en hief haar hoofd als een waardige draak dat zou doen voor ze op de grond kwam en bloemen vertrapte.
Leah gleed van haar rug af en Germaine gaf de koffers aan. Leah sprong haar even om de hals. "Tot de kerst," zei ze zacht terwijl ze nog even zo bleef hangen. Daarna liet ze los en namen ze afscheid van elkaar en Leah draaide zich om en liep met al haar tassen in de richting van de ingang.

Greadr kijkt naar allemaal nieuwe en oude gezichten die op het terrein binnen kwamen stromen. Het was al een kwartier na de afgesproken tijd, mensen leken altijd te laat te zijn. Greadr keek om zich heen en ging toen rechtop staan. Hij was vrij lang dus hij had geen krukje ervoor nodig.
"Eerstejaars, mijn kant op alsjeblieft. De rest graag doorlopen naar jullie kamers, jullie weten waar jullie moeten wezen," riep Greadr terwijl hij zijn ogen langs de rest liet gaan om te zien of iedereen hem verstaan had.

Ella Amaris
Admid Leerjaar 2
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-04-2009 16:06

Bericht door Ella Amaris » 02-12-2014 01:06

-Ochtend-

(Ella)
Ik kijk op als er iemand roept. Oh, dat moet de klassenoudste zijn. Onze begeleider. Daar moest ik zo meteen wat dingen aan vragen, hadden ze gezegd, zoals mijn bijlessen. Ik wandel naar hem toe, Mogura volgt me op de voet. Ik hoop dat die kerel geen arachnefobia heeft. "Ehhm.. excuseer?" Ik tik voorzichtig tegen zijn arm aan. "U moet de klassenoudste zijn, toch? Ik moest me extra aanmelden bij jou. Ik ben Ella Amaris… ik ben de magische wereld nog niet gewoon. Ze.. uhmm.. hadden gezegd dat U me erbij zou begeleiden..?" Mogura snuffelt nieuwsgierig aan de jongen zijn been "Mogura laat dat!" Ik duw de spin wat naar achter "Sorry.. hij is nog maar een half jaar oud.."

(Cornway)
Met enkel een simpele tas over mijn schouder kijk ik op van de muur waartegen ik aanleunde. Iemand riep ons bij elkaar, maar ik had niet echt zin erheen te gaan. Met een zucht laat ik mijn hoofd tegen de muur aanrusten en kijk naar de lucht. Zoveel mensen, zoveel wezens ook.. zoals die draak. Ik blijf er liever maar gewoon uit de buurt. Ik zie hoe de mensen vertrekken en anderen zich verzamelen. Het zou nu opvallen als ik bleef staan. Dus verlaat ik dik tegen mijn zin de muur en wandel naar de groep toe, een paar meter erachter.

Leah Breäd
Admid Leerjaar 1
Berichten: 3735
Lid geworden op: 31-05-2009 21:38

Bericht door Leah Breäd » 02-12-2014 01:24

-Ochtend-

Greadr keek op toen iemand hem ineens aantikte en er ook nog eens een gigantisch grote spin naast stond. Greadr voelde zich niet echt prettig bij de spin maar liet dat niet merken. Hij moest de klassenoudste zijn en hij had in alle jaren dat hij hier op school had gezeten vaak genoeg gezien dat als iemand je angst liet zien de rest je er alleen maar kapot mee probeerde te maken.
"Ja dat klopt inderdaad, je bent de enige uit de normale wereld dit jaar. We gaan dadelijk eerst even een gezamelijke introductie doen en de kamers bekijken zodat niemand meer met de spullen zitten. Morgen beginnen de lessen pas dus je hebt de hele dag de tijd om verder nog dit te regelen," zei hij tegen haar en gaf haar een glimlach. Hij kon niet nalaten te denken dat het meisje eigenlijk best wel prettig was om naar te kijken en hij het niet erg vond om haar straks te begeleiden.
Hij keerde zich naar de groep die zich om hem heen verzameld had.
"Eerstejaars, welkom allemaal op School of the Moon, de enige magische school in de omgeving. Dit jaar gaat erg leerzaam zijn voor jullie, we verwachten respect en jullie leergierigheid. Alleen daarmee komen jullie na de opleiding ook werkelijk verder.
Ik zal nu oplezen in welke kamers iedereen zit, we gaan dadelijk naar binnen toe en als eerste naar de slaapkamers zodat iedereen de spullen kan opbergen. Daarna verzamelen we na een uur weer in de grote hal beneden om de rest van het kasteel te zien.
Fenrir Fergül en Ardan Wen kamer 3.3, Fulco Urlas en Owen Oriël kamer 3.4, Leah Breäd en Ella Amaris Kamela kamer 4.2, Floor Deken en Gwen Mire kamer 4.3, Yugito Mommiya en Isolde Bellona kamer 4.4, Terran Vain en Robert Laviel, kamer 3.5, Lizzie Brings en Ariell Axume kamer 4,5, Cornway Mhetter ... (alweer?) en Remco Brings, kamer 3.6, Meave Mavelle en Selena Adora kamer 4.6.
Oke iedereen mij graag volgen, spullen meenemen anders blijven ze buiten staan. Het is een magische school maar dat betekend niet dat je niet meer te lui hoeft te zijn om je bagage te dragen."

Ella Amaris
Admid Leerjaar 2
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-04-2009 16:06

Bericht door Ella Amaris » 02-12-2014 01:33

-Ochtend-

(Ella)
Ik kijk naar Mogura. Well hij draagt mijn spullen dus.. Hmm wie zou die Leah zijn? Ik ben benieuwd. Kort kijk ik rond over de groep heen. Waarna ik snel de klassenoudste volg. Dit word een geweldig jaar! Ik voel het. Enthousiast huppel ik bijna het gebouw in. Ik ga veel leren en de beste worden van mijn jaar! Ah man ik kan niet wachten! Een uitgelaten glimlach stond op mijn gezicht. Naast me liep een meisje met bruine haren (Isolde) ze leek serieuzer te zijn in haar bewegingen, maar toch met een lichte glimlach op haar gezicht. Ik merk haar niet echt op door mijn eigen enthousiasme.

(Cornway)
Hij liep ergens helemaal achteraan. Met een slecht humeur. Hopelijk kon hij zo meteen na het droppen van zijn bagage gewoon wegsneaken van de groep. Alsof het hem wat kon schelen dat hij de rondleiding mistte, hij kende het hier toch al. En had geen zin om met al deze eerstejaartjes te blijven rondhangen.

Leah Breäd
Admid Leerjaar 1
Berichten: 3735
Lid geworden op: 31-05-2009 21:38

Bericht door Leah Breäd » 02-12-2014 01:38

-Ochtend-

Leah keek nieuwsgierig de groep rond. Ze kende niet echt iemand maar dit was blijkbaar haar klas voor de komende jaren. Hoopte ze in elk geval, ze was nooit zo geweldig geweest in het leren van de lesstof. Ze volgde nu in elk geval de jongne. Ze was nieuwsgiierig naar haar kamergenoot en die zou ze waarschijnlijk pas in de slaapkamer gaan treffen. nou ja nu ook maar nu had ze geen idee wie het zou moeten zijn.
Ze begonnen een trap te beklimmen toen ze binnen waren. Het was er gigantisch groot en de nieuwsgierigiheid van Leah werd alleen maar meer gevuld.
Ze kwamen aan bij de kamer en Greadr las op voor welke kamer ze waren en toen hij het nummer zei van Leah en Ella liep leah snel naar binnen toe en claimde het bed dat weggepropt zat in een hoek achter de kledingkast.

Ella Amaris
Admid Leerjaar 2
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-04-2009 16:06

Bericht door Ella Amaris » 02-12-2014 01:41

-Ochtend-

(Ella)
"Whoot!" blij ren ik naar binnen toe en spring op het eerste beste bed dat ik vind, bij het raam. Ik word even weer naar boven gekatapulteerd door de beweging, mijn kleding volgt de slag. Waarna ik stil lig op mijn bed. Mogura wandelt mijn kamer binnen en ik help hem van de koffer te ontdoen. Waarna hij een plekje zoekt op de hoge kast.. er was net genoeg ruimte tussen de kast en het plafond voor hem. Ik kijk om naar mijn nieuwe kamergenoot, Leah, en glimlach. "Aangenaam kennis te maken. Ik ben Ella, hopelijk heb je geen schrik van spinnen? Hij doet niks hoor.." ik wijs naar Mogura, die al vrolijk enkele dingen aan het volspinnen was. "Hij praat maar zegt niet veel, dus schrik niet als hij plots wat zegt' grinnik ik.

Leah Breäd
Admid Leerjaar 1
Berichten: 3735
Lid geworden op: 31-05-2009 21:38

Bericht door Leah Breäd » 02-12-2014 01:49

-ochtend-

Leah keek geschrokken op toen er nogal iemand zeer enthousiast de kamer binnengebonchourd kwam. Ze keek enkele secondne angstig naar de spin. Leah was helemaal niet zo gek van spinnen maar ze zei er niets van. Zelf had ze een drakenei in haar tas, alsof die hier in de kamer zou gaan passen....
"Hai, ik ben Leah," zei ze toen met een brede glimlach en deed een stap dichterbij. "Goed, we hebben een uur om even klaar te maken voor we iweer beneden in de hal moeten zijn. Dus, hoe voelt het om eindelijk op deze school te zijn?" Vroeg ze toen met een brede glimlach.

Ella Amaris
Admid Leerjaar 2
Berichten: 3295
Lid geworden op: 19-04-2009 16:06

Bericht door Ella Amaris » 02-12-2014 01:55

-Ochtend-

(Ella)
"Uuhm.." Ik kijk rond "Vreemd.. ik kom niet van deze wereld so.." met een grijns kijk ik op "Ik ken er nog niks van, weet niet echt wat ervan te verwachten. Maar ik hoop dat het leuk zal zijn!" zeg ik met een glimlach "En jij?" Met fonkelende ogen kijk ik Leah aan.
Het gesprek loopt nog even door en (zwwffffffffffffff *doorspoelgeluid*)

(Cornway)
Net wanneer de groep vertrekt en die Greadr bezig is met iets uit te leggen sneak ik subtiel weg uit de groep. Met mijn handen in mijn zakken sla ik een lege gang in. Pff.. alweer hier.. hopelijk slaag ik dit jaar. Anders moet ik opnieuw alles meemaken. Al zou het al veel schelen als ik mijn huiswerk zou maken.. waarschijnlijk. Ik laat mezelf tegen een muur leunen, tegenover een groot raam. Maar laat me al snel op de grond zakken. Terwijl ik met ene lege blik in mijn ogen naar buiten staar.

Leah Breäd
Admid Leerjaar 1
Berichten: 3735
Lid geworden op: 31-05-2009 21:38

Bericht door Leah Breäd » 02-12-2014 01:58

-Ochtend-

Leah had een leuk en gezellig gesprek met Ella gehad en ze waren samen weer terug gegaan naar de gang waar Greadr was gebleven. Leah had de eerste paar zinnen aandachtig geluisterd, maar toen viel het haar op dat er een jongen van hun groep ineens de totaal andere kant op was gelopen. Hij leek zich niets aan te trekken van dat ze hier moesten zijn. Ze keek terug naar Greadr die wat aan het uitleggen was en ze liep achter hem aan en keek om zich heen waar hij gebleven was. Als ze hem bij een groot raam ziet staan haalt ze haar handen uit haar zakken en liep ze naar hem te en gaf hem een vriendelijke glimlach. "Je mist zo alles<" zei ze toen vriendelijk tegen hem. "Wat doe je hier?'

Plaats reactie